Automatische herhaalservice

Regel uw zorg wanneer het u uitkomt met MijnGezondheid.net
Wij willen uw herhaalmedicatie zoveel mogelijk automatisch gaan leveren via onze herhaalservice: MediSeintje.
Waarom medicatie leveren via onze herhaalservice MediSeintje?
We willen u graag zorg uit handen nemen voor wat betreft het bestellen van uw chronische medicatie. Wij zorgen ervoor dat u altijd op tijd voldoende medicatie in huis heeft. We houden bij wanneer uw medicatievoorraad op raakt en wanneer er aanvulling nodig is. We regelen hiervoor ook het benodigde recept bij uw huisarts. U hoeft hier niets voor te doen.
Voor de apotheek betekent dit dat we het verwerken van chronische medicatie beter kunnen plannen. Dit geeft ons ruimte om in de vrijgekomen tijd onze cliënten beter te begeleiden. Bijvoorbeeld door jaargesprekken te voeren met mensen die chronisch medicatie gebruiken. Ook kunnen we meer medicijnwisselingen voorkomen, omdat we beter rekening kunnen houden met leveringsproblemen als we tijdig weten welke medicatie we moeten gaan bestellen.
Om welke medicatie gaat het?
De herhaalservice is alleen geschikt voor chronische medicatie met een vast gebruik. Dat is medicatie die u iedere dag of week moet gebruiken. Bijvoorbeeld cholesterolverlagers, bloeddrukverlagers, maagbeschermers, etc.
Welke medicatie verloopt niet via de herhaalservice?
Het herhaalsysteem is niet geschikt voor medicatie die tijdelijk wordt gebruikt, zoals bijvoorbeeld een antibioticumkuur. Ook medicijnen met een onregelmatig gebruik (medicatie dat ‘zo nodig’ gebruik wordt) kunnen we niet automatisch klaarzetten. Voor de huisartspraktijken De Boekhorst en De Brinkhof dient u slaap- en kalmeringsmiddelen zelf via de huisarts te blijven bestellen.
Wat vragen we van u om de herhaalservice voor u in te regelen?
Op dit moment bestelt u uw medicijnen wanneer iets bijna op is.
In de herhaalservice streven we ernaar om al uw herhaalmedicatie gelijktijdig aan u te verstrekken.
Om dit af te stemmen met uw huidige medicijnvoorraad, vragen we u uw medicijnvoorraad te tellen.
Wij zorgen vervolgens dat we de hoeveelheden gelijktrekken en zullen dan eens per 3 maanden aan u leveren. Wilt u dit invullen onderaan deze brief en naar ons terug sturen/brengen? Vergeet u niet de datum van tellen in te vullen?
< Om u aan te melden voor de herhaalservice, klik HIER! >
Wanneer de herhaalservice voor u geregeld is:
We gaan uw medicatie eens per drie maanden leveren. Sommige medicijnen mogen maximaal eens per maand geleverd worden, daar houden we rekening mee.
Wij houden u per mail op de hoogte wanneer wij uw medicatie gaan verwerken. Dit doen wij zo’n 2 tot 3 weken voordat uw huidige levering op is. Wanneer u op dat moment aanvullend nog producten nodig heeft, dan kunt u dat op dat moment bijbestellen. Zo kunnen we alles gelijktijdig aan u leveren.
We leveren zoveel als mogelijk hele verpakkingen af voor drie maanden. Helaas bestaan niet alle medicijnen in 30st of 90st verpakkingen. Bij afwijkende verpakkingsgroottes (bijv. 56st of 84st) lossen we dit op door af en toe een doosje extra te leveren, passend bij het driemaandelijkse ritme.
Wanneer de levering klaar staat, ontvangt u een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres. Ontvangt u nog geen mail van ons? Dan vragen wij u uw e-mailadres door te geven.
Wij verzoeken u tussentijdse wijzigingen in uw medicijngebruik aan ons door te geven, zodat we kunnen kijken of een tussentijdse extra levering gewenst is, of dat we bijvoorbeeld de volgende levering éénmalig minder moeten leveren.
Vakantie
Bent u met vakantie in de periode dat u uw levering herhaalmedicatie zult ontvangen?
Geef dit op tijd, bij voorkeur 3 weken van tevoren, aan ons door. Dan krijgt u uw medicijnen eerder.
Vragen over de herhaalservice?
Heeft u vragen over de herhaalservice of over uw medicijnen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.